الجمعة، أبريل ٢٧، ٢٠٠٧

مين جرالو ايه؟؟؟؟؟


معرفش ليه انا كتبت البوست ده؟؟ رغم اني كنت حأكتب عن موضوع كتاب

اجلته للمره الجايه

ايها المدونون

اعلمو و اعو

في شخص اسمه ديفيد سانتوس

او ديفيد صندوق زي ما كلبوزه مسمياه

من غير شتومه

اهئ اهئ اهئ

ظريف جدا( و انا كازه على اسناني)ـ

بيعلق عندنا كلنا تقريبا

بس بجد هو ظاهره

لافاهم احنا كتبين ايه

و لا احنا فاهمين هو عايز ايه

بدا بيوم سعيد و اسبوع سعيد بعيدن بعت الكلمتين دول للكل في التعليقات:ــ


em Portugal, a chamada REVOLUÇÃO DOS CRAVOS, e a queda do (poder) dos inimigos do povo.

25 de Abril, sempre.Day 25 of April of 1974 was the day of it knocks down of the dictatorship fascist in Portugal, the call REVOLUTION OF the flowers, and the fall of the power of the enemies of the people. 25 of April, forever!

يوم 25 نيسان 1974 كان يوم تقرع عليها من الديكتاتوريه الفاشيه في البرتغال والدعوة للثورة الزهور ، وسقوط سلطة أعداء الشعب. 25 نيسان ، الى الابد!

День 25 апреля 1974 года, в день он постучит в воздухе фашистской диктатуры в Португалии слово О РЕВОЛЮЦИИ цветы, и падение власти враги народа. 25 апреля, навсегда!

Le jour 25 d'avril de 1974 était le jour de lui frappe vers le bas du fasciste de dictature au Portugal, de la RÉVOLUTION d'appel des fleurs, et de la chute de la puissance des ennemis du peuple. 25 d'avril, pour toujours !

Tag 25 von April von 1974 war der Tag von ihm klopft unten vom Diktaturfaschisten in Portugal,
von der Anruf REVOLUTION der Blumen und vom Fall der Energie der Feinde von den Leuten.
25 von April, für immer 25天41974年的一天,它拍下來的法西斯獨裁政權,葡萄牙 號召革命的鮮花,秋天的權力得到人民的敵人. 25日,永不停息


اهي باكتر من لغه!!!ـ

بالله عليكو حد فهم حاجه؟؟؟

مش تجريح و الله بس

فاشيه ايه؟

ديكتاتوريه مين؟؟

طب و احنا مفروض نعمل ايه يعني

ماشي في الاول يسعد صباحك و مساك

طب الزبده يعني هو عايز ايه؟؟



الي خلاني اكتب ده ان مش لوحدي اتخنقت

قريت رد المدون الجميل صاحب مدونه اكتب بالرصاص عليه خلاني مت على روحي من الضحك

بعد اذن اكتب بالرصاص رده كان :ـ


يا جماعة حد يشيل الراجل دا من قدامي كل ما افتح مدونة الاقيه فيها ،

وهو لا بيفهم لا عربي ولا انجليزي واللي طالع عليه ..اجازة اسبوع جيدة ،

عمل كويس ارحمني يا عم ديفيد حد مصلتك عليا ؟


و كلبوزتي صبرت عليه كتير بعدين ردت (بعد اذنك طبعا)ـ


يوم 25 نيسان 1974 كان يوم تقرع عليها من الديكتاتوريه الفاشيه في البرتغال والدعوة للثورة الزهور ،

وسقوط سلطة أعداء الشعب. 25 نيسان ، الى الابد! --

ينادشتي؟!!

يا حومتي؟!!

هيا سَلطة اعداء الشعب اتدلقت ؟؟؟محدش قالي طيب ميجراش حاجة نعمل غيرها بس

ثورة الزهور دي بينها كويسة دي جنب الحديقة الدولية؟ و لا ورا المجمع؟

الى الابد؟؟

يحميك لشبابك يا صندوق يا خويا

و انا كمان الى الابد و لا يهمك


طيب الراجل ده يا نعلمو عربي

يا يرحمنا بقه

معلش يا صندوق يا خويا

يا تفهم

يا تفهنا انتا عايز

ايييييييييييييه


و اسبوع سعيد

اجازه سعيده

و كل سنه و انت طيب

و هانيالك يا فاعل الخير و السواب

حسنه قليله تمنع بلاوي كتير





الاقصى

60 Comments:

At ٠٧:١٣, Blogger labido said...

أم العيال ... اوعي تزعلي نفسك دا .... لمواخذة ولا يسواش ...
انا رحت عنده ولقيت تعليقات البوستات عندة تتعدي 300 تعليق .. لانه بسلامتة بيروح رازع التعليق المسجل في ييجي عشرميت مدونه في انحاء العالم .. وطبعا كل واحد عاوز يجامل .. يقوم ايه .. يرد له الزيارة .. وطبعا بيروح وايدة فيها .. تعليق .. مع انه مش فاهم حاجة لكن اهو رد المعون وفيه اي حاجة ...
وانتي عامله ايه..

 
At ١٢:٣٦, Blogger كلبوزة لكن سمباتيك said...

ههههههههههههههههههههه
انا افتكرت ان محدش اخد باله
لكن الكل مستغرب زيي
انا قلبي اكلني عليه لما اختفى بوستين تلاته قلت ده خد على خاطره بس طلع مش فاهم حاجة
شكلة بيدعوا للسلام
و الله اعلم


لابيدو
انا مبردش له المعون عايز المعون يجيي ياخده
هههههههههههه


تحياتي

 
At ١٢:٤١, Blogger Incomplete said...

هههههههههههههههههه
والله يا أوختشي اللي انا فهمت من الكام كلمة اللي بيكتبهم انه بيدعوا للسلام وانه في حركة أعداء الحرب وبتاع
الله معه بقى
___
labido
هو ال300 تعليق اللي انت بتقول عليهم اكيد تلات ارباعهم شتيمة ومش عايزين نشوف وشك تاني بكل لغات العالم
:D

 
At ١٢:٤٧, Blogger sara said...

يادي النيله

هو هنا كمان

طب اهرب منه اروح علي فين

فعلا انا مدخلتش ولا مدونه غير لما لقيته فيها ..وهو شكله غلبان اصلا ومش فاهم حاجه ... انا اخر مرة فاكه خناقه بينه وبين سمراء النيل عندي في المدونه..البت من حرقتها ياعيني كانت هاتقطعه...بس هاقولك زي ماقولتها .. باين موضوع ثورة الزهور دا ..هايجي سؤال في من سيربح المليون ..فالراجل كتر خيرة يعني داخل بيقولنا المعلومه عشان سي جورج لما يسألنا نعرف نجاوب يعني

بس بردو تفتكري انتي كمان ساعتها بقي ممكن يطالب بنسبه


علي فكرة ..احنا اربعه في المدونه عندنا..بس انا نان انا اللي عامله بوست فان كوخ صح .. بس عيد الميلاد بقي كان عيد ميلاد البت ناثينج تو لوز ..وفي كمان البت انكومبليت..وفي لوست ... حاضر لما هاقرا كتاب جديد هاقولك ..انا بقرا كتاب جديد ويعجبني هاقولك ان شاء الله..

تحياتي يا جميل

 
At ١٣:٤٣, Blogger ... said...

بصراحة الاخ دة قارفنى اخر قرف
ومش عارفة ارد عليه بإيه
بيطلع مرة واحدة يقول حاجة غريبة
وبعدين صورته مش عاطفيه ووجودها فى ذد حاته مزعج

سيبك انتى
حمدالله على السلامة ومنورة على الاخر خالص
كتبت عندى ان التدوين بيخلينا ندور فى حلقة من الاكتئاب والتدوين ثم التنحى ثم التدوين والاكتئاب وهكذا
انت بس طولت فى المنحنى الاكتئابى.. ابقى امشى على الرابع
تحياتى يا جميلة

 
At ١٦:٣٧, Blogger أحمد said...

هو عجيب فعلا

مش فاكر مين كان بيسأل ايبتاف مرة وبيقولها الاخ دافيد ده حكايته ايه

فقالتله

الاخ ديفيد مُغرم بالكوبى بيست
هههههههههههههه


عموما هو شكله كده بيدخل على جوجل ترانسليت , يكتب التعليق الستاندر ده ويترجمه لكل لغات العالم ويقعد يتسلى علينا بقى

 
At ١٩:١٣, Blogger كراكيب عادل said...

جيد الاسبوع

 
At ٢٠:٥٥, Blogger bastokka طهقانة said...

hhhhhhhhhhhhhhhh karakeeb

ma3alesh seboh yarafah 3an nafsoh
sebo 7amada yal3ab

 
At ٠٤:١٩, Blogger مجهول said...

هههههههههههه
والله عندك حق
ده جننني
منه لله
ههههههههههه

 
At ١٧:٤٧, Blogger ibn nasser - ابن ناصر said...

تسمحيلي افهمك ! الرجل اللي سامه دايفيد سانتوس هو مغرم باللغه العربيه ومناصر للعرب وهو كاتب وشاعر وانا اتعاملت معاه كتير ترجمت له حاجات وكده ,,وبالنسبه للفاشيه والكلام ده هو من كارهي بوش ودكتاتوريته ...
تحياتي

 
At ١٨:٣٢, Blogger مـحـمـد مـفـيـد said...

بصراحه الراجل ده منتشر جدا
دخل عندي كتير بس مش بهتم به

 
At ٢٢:٤٤, Blogger بنت الشاميه said...

ام العيال ....انت مالك وماله خليه

يدلع علينا....... انت عارفه ان

صاحب فضل على ....انى تعرفت على

مدوناتكم من خلاله....واتبسطت وياكم

اوى اوى اوى

وبعدين انا عازماه لزيارة الكويت

واذا انت مصممه تشوفيه ....تنورى

الكويت.....ونخليه يتعلم العربيه

قراءة وكتابتا......واذا عايز حاجه كمان ابقى قوليلي

واحنا لازم نتعلم البرتغاليه علشان نفهم هو بيقول ايه
ونرد عليه بالبرتغالى

نهايه اسبوع سعيدة

ههههههههههههههههههههههههههه

 
At ٠٢:٠٣, Blogger Reemo said...

هو فعلا انتشر وتوغل
والمشكله انه بيستمر
انا قلت معبروش جايز يزهق
بس هو مش بيزهق باين
فبقيت بنفضله خالص
اول ما اشوف كومنت منه بامسحه ومعملوش مودريشن
تحياتى

 
At ٠٢:٤٦, Blogger Scorpio™ said...

da fe3lan sandoo2 mashhoor hehehe
ana sme3t el esm da abl keda feen?!
msh faker,3omoman yarab yefdal 7eso m3ana feddonya :D
(yarab el ta3lee2 da yezhar as my pc is almost dying :D)

t7yaty om el 3yal

 
At ١٨:١٣, Blogger magnoonah said...

انت زعلانه ليه انسان بيزور المدونه يسيب التعلبق بتاعه وبيمشي لا بيك ولا بينش

بعدين الي لنا فهمته انه عربي يعيش في اوربا يمكن عشان كده لغته العربيه ضعيفه عموما ولكم بااك يا عسل وما تحطيش في بالك



تحياتي ياقمر

 
At ٢١:١٠, Blogger ام العيال said...

labido
هاي يا جميله
دا خنيق
انا عارفه يه ناقصه
اخبارك ايه ؟

كلبوزتي
مدحش واخد بالو ازاي انت تعليقك خلاني فصتست على روحي من الضحك
اما انت كليكي كلام
بتجيبيه منبن؟.؟؟
اجازه سعيده
تحياتشي

يرحمكم الله


incomplete
يدعو للسلام ماشي و احنا من انصاره بس
بس دا بيدعو لثوره قامت من زماااااااااان
هيه اكد دعاوي عليه

none
شفتي هنا كمان
عدتها مره و التانيه
بس خلاص
طهئت
طيب انا مستعده اديله نسبه بس اكسب اي حاجه
انا حظي نحس

مستنياكي ايه الاخبار

مبرمج حر
ازيك
انت فين؟
ال يعني دا انا الي غطسانه
:p
كوبي بيست
تخيل بس دا فاضي بقه
يالله
الفاضي يعمل قاضي

كراكيب عادل
اهلا
انت منهم
تصبح على خير

طهقانه
ابعتو لطهقان يسليه شويه
:)

ابن ناصر
انا عارفه اسمه ايه
اذا كان من كارهي بوش
يا اهلا به
و ما تزعلش نفسك
اهلابالجميع
بس ياريت يعلق في سياق الموضوع
بيخلي الواحد يضيع

محمد بيه مفيد
يا اهلا
انت عمل ايه
و ايه اخبار العائله المدونه الجميله؟

بنت شاميه
هلا بيكي
دا لينا الشرف انه اتعلافت عليكي
هلا بالكويت
بس موضوع اتعلم البرتغاليه
اممممم صعب وايد
وسط اسبوع جيد

reemo
ينتشر
و يتوغل
هههههههههههه
عيب في حقه كده

scorpio
اخيرا
ايه الاحوال
صندوق؟؟
مش عارفه
في فيلم بيخت و عديله
عديله صندوق
افتكرت
الف سلامه على الكمبيوتر

magnoonah
لا هو مش عربي
هو برتغالي
مش بيعرف عربي
يا ستي خليه

انت كيفك؟؟
طمنيني
كيف الطوز

 
At ٠٠:٥٢, Blogger Esmeralda said...

و الله انتى بنت حلال
دانا كنت ناويه اكتب بوست برضه بسبب الجدع ده
فاضى ده و لا ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ربنا يكفينا شر البلاوى

العواف

 
At ٠١:٥٠, Blogger FrEe.PhArAoH said...

هو على فكرة انسان محترم جدا

ودا واضح من تعليقاته .. مشكلته انه بيعمل كوبى وبيست كتيييييييير


انا بردو كنت كاتب بوست عن الحرية قعد يقولى بوش ارهابى

بس بلاش نبقا اعداء للأخر لمجرد انه مختلف انا حاسس انه مثال للغربى المحترم

عامة لافته كويسة منك ان كتير كلامه مبيكونلوش علاقة بالموضوع

تحياتى

 
At ١٣:٠٧, Blogger History Of Me!!! said...

وانا بقول ايه الاميل الغريب الي جاني من يومين
ده طلع بالبلوجات كمان
يا لهوي علي وعلى حالي
شفولوا موزة زحلقوه بيها احسن

 
At ١٦:١١, Blogger Mala2e6 said...

ما تاخديش في بالك

يمكن بيعمل بروموشن للمدونة بتاعتة

يعني كل ما يزور حد يوم الحد دا يزوره و كدة

انا شفت مدونتة بيكتب بكل اللغات
اغريكي على فرنساوي على انجليزي و عربي

يعني لو كتب حاجة نستفيد منها ما فيش مانع

و انتي يا لزيزة يا ام العيال الناس كلها بتحبك حتى ديفيد سانتوس

 
At ١٧:١١, Blogger Anima said...

هههههههههههه
سيبه الراجل يبعبر عن نفسه

 
At ٢٠:٢٨, Blogger magnoonah said...

الطوووووووووووووز

حرام عليج
محد متاذي ادي
من الطوز

التهاب لوز
التهاب بالعين
التهاب بالحنجره والاذون
بلغم بالصدر


كله ده بعييييييييييييييد عنك

 
At ١٢:٥٦, Anonymous غير معرف said...

انا كنت فاكرة انكم مش واخدين بالكم انه مش فاهم احنا كتبين ايه ومش عارفة الحل معاه ايه بصراحة

 
At ٢٣:١١, Blogger شيمـــــاء said...

والانكت بقى رد طهقان
موتنى من الضحك


طهقان said...
David santos

إحيات ابووووك يا شيخ ...
تتلهي

حد يترجم له الكلمتين دول بالبرتغالي
ويقوله
المعلم بتاع المدونة مبسوط منك...وبيقولك ..مش عايز يشوف وشك تاني
جاتكم القرف ..مليتوا المدونات


مسخرة
بس الحمد لله ربنا يكفينا شره

 
At ١١:٣٤, Blogger SAJA.S said...

كته نيله
سبيه خليه ينبسط شوي

ههههههههههههههه

 
At ١٣:٣٦, Blogger Esmeralda said...

http://azmiralda82.blogspot.com/2007/05/david-santos-am-sorry.html

 
At ١٠:٢٤, Blogger صاحب الشباك said...

انا بقا هقولكوا الراجل ده حكايته ايه
فكرين فيلم عادل امام بتاع رساله الى الوالى

اهو ديفيد ده كان الوالى
ههههههههههه

 
At ٢١:٥٦, Blogger ^ H@fSS@^ said...

umm el 3eyal 7abibti, wallahi el ragil dah mo7taram gedan, he is trying to make contact with us, he wants to learn arabic and wants us to know portoguese. he wants us to know eachothers culture so that we dont let Bush manipulate us. wallahi he is really good and mo7taram . ma3lesh , 7a2ik 3allya . ba2olik, eb3atili email , 3awzaki fi mawdou3, mine is dorybettyx@yahoo.com

 
At ١٧:٠٢, Blogger ana ga3an said...

نصاااااااااااب
وفي الاخر هايطلب حد يبعتلة فلوس علشان امة عندها مرض الفيل في شفاتيفها
وبقها مدلدل لحد ركبها
وكل ما تكلم تبلع عيل صغير

عدي عندنا كلنا
عامل زي عيل غتيت ومأجر عجلة ومش راضي يرجعها

 
At ٠٣:٠١, Blogger šσяšαяαα said...

طيب انا كمان بناشدكم تصوتو للمواضيع اللى شاركت فى المسابقه وهنيالك يافاعل الخير والثواب:)))

جود جوب اند هاف أ نايس داى:P:P

 
At ١٦:٠٢, Anonymous غير معرف said...

أزال المؤلف هذا التعليق.

 
At ١٦:٠٦, Anonymous غير معرف said...

صى يا ستى
اخينا دة جاتله شوية ايام فلقنى بيهم عندى
...آخر ما زهقت منهوانا مبأفهمش برتغالى
اصل البعيد برتغالى
كتبت له بالانجليزى انى مبافهمش منك حاجة...ولو مبتعرفش تكت بانجليزى يبقا التواصل هنا صعب او مقطوع منه الامل

من وقتها مشوفتش وشه
اللهم الا فى عيد العمال
لما بعت التهنئة اللى بالعربى اللاوندى ومش راكب على بعضه دة
كانت نص من خطبه سياسية عن عيد العمال فى البرتغال يا ستى
فاكر انه بيعمل تواصل مع الحضارات والثقافات كدة

مبيعرفش اننا من تحت راسه حنكره اليوم اللى ظهرت فيه البرتغال على وش الارض

وعلى فكرة
كل اللى بيعلق عنده بلدياته وواضح ان له شعبية وسطهم
لأن أغلبها تعليقات حميمة وصديقة اوى وهم معارف كمان

اصلى قعدت العب فى مدونته شوية من فرستى
نيااهااهااااااا

 
At ٠٠:٥٤, Blogger sara said...

انتي فين ..وفين موضوع الكتاب اللي كنتي بتقولي عليه ..انا مستنياكي ..متتأخريش علينا

 
At ١٢:٢٢, Blogger عمرو المصري said...

بصي الموضوع عامل زي الاذاعات المحلية زمان قبل ما يعنلوا اتحاد الاذاعة والتليفزيون كان تجار المخدرات والمطاريد بيستخدموها عشان يبثوا رسايل لبعض
وكل اغنية وليها معني عندهم
متستبعديش يكون الموضوع كده
وعموما ماتزعليش قوي
خديها فريييييييييي يعني

 
At ٠٧:١٨, Blogger الســـاحر said...

والله انتى معاكى حق
انا برده الشخص ده برده دخل عليه وقعد يقول كلام انا مش فاهمه
وكويس اوى انك اتكلمتى على الموضوع ده
وخلاص انا برده ما حاولتش ادخل عليه او اقراله
وفى النهايه سلامى وربنا يوفقك

 
At ٠٨:٣٩, Blogger أُكتب بالرصاص said...

الراجل دا جاب لي العصبي

هو الظاهر طالع معاش وقاعد فاضي
يروح يفتح مدونات العالم
ويغرقها كومنتات
ويلم زوار
الظاهر برضه متراهن مع مراته او حد من زمايله
انه يجيب زوار للمدونة في وقت معين
وياخد عليها إزازة نبيذ معتق او
بلاك هورس
او كما يترجمونها في قناة فتافيت بتاعة الاكل

عصير العنب الاحمر

 
At ٠٣:٢٠, Blogger bentfalestine said...

ازيك خيتي .. عامله ايه
و بالمجمل القمر بيطل يوم و بغيب شهر ... فانشالله تكوني بخير بانتظار جديدك دمتي بسخير يارب

 
At ١٧:٣٧, Anonymous غير معرف said...

loooooooooooooool @ the comments
LOL

علي عيني و علي راسي افكاره
بس هو بيعي للانتشار عشان الناس تعلق علي اعمال (اللي كويسة فعلا ماحدش قال حاجة) بس في نفس الوقت هو مش بيشارك اللي بيعلق عندهم

يا بنتي
ده انا قلت معلهش موضوع عربي ح يفهمه ازاي
كنت كاتبة موضوع بالانجليزي
وانتي عارفة يا ما اكترهم عندي ههههه
البيه علق برضه بالانجليزي و لا كانه شاف انا كاتبه ايه حتي

عارفة
انا مش بارد عليه اصلا
لا بعربي و لا انجليزي
ولا كأن التعليق بتاعه اتحسب
اي و الله

و سلامي للعيال

 
At ١٤:٤٤, Blogger شــــمـس الديـن said...

أزال المؤلف هذا التعليق.

 
At ١٤:٥٣, Blogger شــــمـس الديـن said...

ههههه

تصدقوا بالله

انا لسة نفس البني ادم دا معلق عندي

بس المرة دي بيعلن عن واحدة اسمها ماريا اختفت في البرتغال و بيقول لو اعرف حد هناك يقدر يعاون ياريت ,النجدة !!!!!


مكنتش اتخيل انه موجود في كل المدونات و بردوا لماف تحت المدونة بتاعتة مفهمتش اساسا هو عايز ايه ؟؟؟

هو فيه تفسير من اتنين
يا يكون من "معاتية النت " زي الناس اللي بتلبس مقطع كدا في الشارع و تقول وحدوةةة

يا اما جاسوس و عايز يعرف احنا كمدونين ايه تأثير ظاهرة زي دي علينا و مدي تماسكنا و تأثرنا باي ظاهرة كأننا فعلا مجتمع ولا لأ

مش عارفة

متوقعة بقي لما يدخل البوست دا هل هيفهم ان البوست دا مكتوب علشان خاطرة ولا لأ ...و ايه يا تري تعليقة ؟؟؟ هيكون موضوعي ولا زي عادتة

بجد مكنتش بحب اشوف تعليقاتة بس نفسي اشوف هيكون تعليقة ايه علي البوست دا بالذات


بس معاكي حق في ملاحظتك دي
تحياتي

 
At ٠٧:٣٠, Blogger Incomplete said...

أم العيال
وحشتينا ووحشتنا بوستاك
طولتي الغيبة
يارب يكون المانع خير
:)

 
At ٠٤:٠٠, Blogger tamer afify said...

يلا
حصل خير
واضح انك قطعتي عيشه
حرام عليكي

تحياتي

 
At ٢١:٣٠, Blogger ابو العربى said...

هههههههههه
انا اول ما لقيت تعليقه عندى فرحت قوى وقلت ياسلام يا ولاد كلامى وصل بره وبعدين قولت اتعليق دة لازم ابروزوة ووريه لاصحابى وكدة جبت واحد صحبى بيعرف انجليزى قالى يا ابنى دة مش انجليزى وبعدين لقيته بيدخل عند كل الناس وبيعلق بس سبوه يا جماعه والله بيسلينى

تحياتى

 
At ١٣:٠٦, Blogger أُكتب بالرصاص said...

انت فين يا ام العيال


طمنينيا عليك

 
At ٢٠:١٩, Blogger ^ H@fSS@^ said...

ام العيال يا حبيبة
انت فين
العيال عملوا فيكي ايه
متطوليش الغيبة و يلا ارجعي
سلاموز

 
At ١٧:٣٩, Blogger تمر حنه said...

أم العيال
طمنينى عليكى انتى و العيال و ديفيد سانتوس
كلكم أاختفيتوا مع بعض؟؟ لعل المانع خير
يكونش ديفيد ده كمان عنده عيال و بيمتحنوا .. طب الواجب ندعيلوا
بقالك كتير مابتجيش .. النبى طمنينا بكلمتين اتنينأو بنظرة عين
أختك تمر حنه

 
At ١٦:٥٥, Blogger Mala2e6 said...

ام العيال

وينك؟

عن جد انا قلقانة عليكي

امتحانات؟

فيه اية

طيب طلي طمنينا

 
At ٠٢:٤٠, Blogger كلبوزة لكن سمباتيك said...

ععوووووددددييييييي
وحشتينا

 
At ٠٣:٣٣, Blogger -_- said...

دايفيد سانتوس رجل برتغالي محترم جدا مقتنع بان اللغة و الدين ليست عائقا لصنع الصداقات و السلام بين الناس في هذا العالم , يكره امريكا و اسرائيل و مقتنع بان العرب وضعوا في سجن اقتصادي و علمي كبير كي لا يتقدموا لان تفكير الامة لدى العرب اعقد و اكبر من تفكير الامة لدى الغرب

 
At ١٢:٢٨, Blogger barrak said...

حتى احنا ديفيد يزورنا
طلع الرجل عالمي

اخاف يكون مباحث

 
At ١٨:٠٨, Blogger ^ H@fSS@^ said...

عوودي يا ههامييييس

ام العيال ارجعي احسنلك لحسن اقول اسمك الحقيقي على الملا و اشهر بيكي

نياهااهاااااا

 
At ١٥:٥١, Blogger خيرالدين said...

على فكره سانتوس ده من مباحث امن الدوله البرتغاليه

 
At ١٠:٤٠, Blogger بنت القمر said...

دمك خفيف موت... اول مرة ادخل عندك الحقيقه انا حتى الكتابه الفرانكو اراب مش بفهمها وبتخنق وانا بقراها اهو يا عربى يا انجليزى.. المهم انا حطيتك على الفيفوريت عندى وابقي اتفضلى عندى اشربى شاى ووالله ما تكلفى نفسك لا بماعون ولا غيره...على راى المثل زيارتك تسرنا ودخان سيجارتك يلوث جونا..

 
At ٠٤:٠٦, Blogger مجهول said...

انتي فين يا ام العيال
تاني غبتي؟؟؟؟؟
يارب تكوني بخير
طيب طمنينا عنك

 
At ١٨:٤٠, Blogger أحمد said...

هو مفيش تدوينات جديدة والا ايه

 
At ١٧:٢٧, Blogger ... said...

كان فيه هنا واحدة ست كويسة وحلوة وبتكتب كلام جميل
محدش يعرف راحت فين

وحشتينا بجد

 
At ١٩:٢١, Blogger أحمد said...

يا صاحبة هذا البلوج الجميل

ارجعى اكتبى تانى

والله وحشتينا بجد

 
At ١٣:٢٧, Anonymous غير معرف said...

ههههههههههههه
ابتعرفوا انه موضوع نهفه وله انا مش مشترك بس و نا بدور في النت لقيته
هههههههههههههه
شكرا على هالبلوج الجميل

 
At ١١:٠٥, Blogger koukawy said...

انا مش شايفاه مضر
و مش مضايقني في حاجه
بس انا بستغرب باهتمامه الزائد بالمدونات العربيه
هو شكله معندوش صحاب و عايز يعمل صحاب

 
At ١١:٢٠, Anonymous غير معرف said...

انا مفهمتش حاجه من صندوق بس حاسس انه متهض ذى احمد حلمى فى فيلم اسف على الازعاج

فممكن ندعيله ربنا يهدك يا بيه اصدى يهديك او يارب تهج اصدى تحج او ربنا يكرمك ذى ما كرم مطاوع

 

إرسال تعليق

<< Home

http://nazweb.jeeran.com/flag.gif
  • tdv,.