السبت، يونيو ٢٤، ٢٠٠٦

فيلم عمارة يعقوبيان

انا لا اريد ان احر ق الفيلم على احد رغم ان محروق من قبل لمن قرأ القصه لكن لندع فرصه لمن لم يراه يا مدوني

الاعزاء انا مدونه لم يكن لي بلد فقد اغتصب من قبل الصهاينه لكن و الحمد لله مليون مرة اعيش في هذا البلد الكريم و انا حاصله على جنسيته و جدتي مصريه حتى النخاع و زوجي و اولاد الحمد لله كذلك وانا في اعماقي مصريه مصريه مصريه كيف يا و لاد الحلام نصور بلدنا نهذا الشكل نعم نحن ايجابيين و يوجد هذه العناصر المنحلين الصيع الارهابيين المستغلي المناصب الشواذ الطبقيين و الخ و لكن هذا يوجد في جميع البلدان فكيف الف مره نجمع كل هؤلاء في فيلم واحد و نعرضه على العالم كأن مصر فيها كل العبر ليش لماذا واي نحن بالف نعمة ليس من العدل ان نظل نقول و نكرر ان كل وزير او واصل مستغل لوظيفتة في اه لكن مش الكل مش كل شيخ وراه حاجه او مهرب مخدرات مش كل بيه منحل لما هند صبري تطلع تقول مصر خيرها مش ليها ! يا سلام لكان لمين ؟؟؟

يا ترى الفيلم ده هز العالم الخارجي و قامت الدنيا و لم تقعد ليه؟

الفيلم على مستوى الاداء ممتاز عادل امام بادائه وصل للاداء العالمي المقنع تماما خالد الصاوي اكثر من رائع و هؤلاء هم اكثر ما لفت انتباهي في الفيلم اداءا فقط و ليس لي دخل بالشخصيه.

اما الباقي عادي و ابن عادل امام مزودها شويه في حاجات لادخل لها بالموضوع و لا تخدم الدور معلش الولد بيحاول بظهر امكانياتة

مش حطول

مصــــــــــــــــــــــــــــــــــر بخيــــــــــــــــــــــــــــــــــر و احسن من بلاد تانيه

اسألوني عشت في ثلاثماشر بلد قبل كده خدو كلامي ثقه

قرأت تعليق لا تعليق عليه:

يا بلدي يا حبيبتي فيك حاجة محيراني نزرع القمح في سنين تطرح الكوسة في ثواني



الاقصى

1 Comments:

At ٢١:٠٠, Blogger ... said...

عزيزتى
للاسف تاه منى عنوانك بعد زيارتك الاولى والاخيرة

مش عارفة ليه حسيت ان افكارنا واحدة بعد رؤيتى للفيلم
حسيت فعلا انه لم كل البلاوى وحط عليها اسم مصر

صدقينى الفيلم اسود وقاتم وكئيب
وميزانيته الكبيرة دى اجر النجوم كأنهم اتوا بما لم يأت به بشر
وكأن ممارسة الجنس امام الشاشات امر يستحقون عليه المال والشهرة

بصراحة كله آخر قرف

المهم

اتمنى تكونى انشط فى التدوين لانى فعلا حابة افكارك

تحياتى

 

إرسال تعليق

<< Home

http://nazweb.jeeran.com/flag.gif
  • tdv,.