الأربعاء، يونيو 21، 2006

اوبرا

انا من عشاق برنامج اوبرا وينفري لكن كان لي تحفظ عندنا نشر خبر ضرب المذيعة السعوديه من قبل زوجها فقالت السيده وينفري احمد الله انني امريكيه
يوم الاثنين الحلقه كانت غريبه جدا و اعني كل المعاني التي تحملها كلمة جدا و انا من منبري هذا احمد الله انني في مصر و لست في امريكا
الحلقه خير الله ما اجعله خير كانت عباره عن مرض هوعقلي نفسي مش عارفه اسمعو قال ايه في عيال من سن 5 سنين يقررو انهم مش عاوزين!!!!!! مش عارفه اقولها ازاي نوعهم كويس كده يعني الولد عايز يبقى بنت و البنت عايزه تكون ولد بس الولد ولد بكل معنى الكلمه مش يعني ينفع يكون بنت او ولد لأ ولد بجد ال ايه هنا بيكون العقل رافض الجسم و البنت بنت عندها رحم و كل مقومات الانوثه لكن العقل رافض الجسم ده و عايزه تكون ولد و جابو حالات منها حالتين لفتو انتباهي جدا
اول حاله عن بنت عقلها رفض تكون بنت و قالت لاهلها الكلام ده قوم ايه اهلها تفاعلوا معاها و قصو شعرها و ادوها حقن علشان توقف اي علامه من علامات الانوثه و كمان حيعملو لها عمليه لما تكبر علشان تبقى ولد ازاى مفهمتش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و حاله ثانيه عن ولد حاسس انو لازم يكون بنت اهلو رفضوا الفكره تماما و قاومو اي تغيير و كبر الولد ده و بقى راجل اوم اتجوز و خلف اربع عيال بس احساسه لسه موجود هنا قرر يتحول لبت و عمل عمليه طب ازاي ما هو راجل بكل معنى الكلمه بس ايه صار بنت زي القمر و الله شبه يسرا كده معرفش ازاي و مبسوط قصدي مبسوطه جدا كده ومن الحاجات الي ضحك عليها جدا انو لما ياخد و لاده بره ينادولو بابا قدام الناس و الناس بتبص فين بابا دي هاهاهاهاه حاجه تحرق الدم و جابو مراته و عقدت تعيط على حظها الزفت الي تصبح في يوم تلاقي نفسها متجوزه بنت؟
اما هبل و زعلانه الست اوبرا علشان الراجل الي ضرب مراته طب اسموا ايه ده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عمار يا مصر و ربنا يخلي رجالتك و بناتك
و يخلي عقلهم راضي عن جسمهم

امـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــين



الاقصى

3 Comments:

At 14:28, Blogger bosbos said...

مدونه ظريفه جدا

انا كمان بحب اوبرا جدا بالنسبه ليا هي مثل يحتذى بيه كاعلاميه و متابعاها

مشفتش الحلقه اللي اتكلمت فيها عن المذيعه السعوديه بس اكيد اكيد نسبة الاعتداء وضرب الزوجات في الوطن العربي اقل بكتييير من امريكا
بس الفرق ان عندهم قانون بيحميهم و احنا لا يعني مثلا حد عارف زوج المذيعه كان ايه عقابه؟؟

وبالنسبه لموضوع الاطفال ده متهيالي كده مرض نفسي مختاج يتعالج قبل كل شيئ

و بقول معاكي انا كمان
عمار يا مصر الف مره

 
At 12:29, Anonymous غير معرف said...

انا بكره اوبرا كره العما لان هدفها تشوه سمعة العرب وخاصة امبارح لما جابت نساء افغانستان على انهم من غير حقوق ومحجبين (يا حرام) وبيعليوا اولادهم لان ازواجهم ماتو عشانهم ارهابيين
Rozza!

 
At 04:59, Blogger milanoroger said...

hahaha
bosbos
بس اكيد اكيد نسبة الاعتداء وضرب الزوجات في الوطن العربي اقل بكتييير من امريكا
Based on what?
i think you want it to be like that, but i think it isnt..

Om el 3eyal
i was enjoying your blog all the way down, but when i reached this, you proved to me that u think in one way only (biased)...

o eh dah? anonymous,,, ballahy oprah keddah ya man? hahaha

one more thing, i think women in arab countries doesnt get all their rights, i blame women themselves in some cases, and religion in other cases,,

so, wake up guys! haha

 

إرسال تعليق

Links to this post:

إنشاء رابط

<< Home

http://nazweb.jeeran.com/flag.gif
  • tdv,.